2015-01-10

Jag hade tänkt att jag skulle försöka bli lite bättre på det här med bloggandet. 
Nu när uppsatsterminen står och knackar på min dörr så tror jag att kan det vara ganska skönt att vädra ut hjärnan ibland med annat. 
 
Igår så var det fredag och jag blev glatt överraskad av mig själv att jag orkade sitta kvar i bibblan till 15:45! Jag hade tänkt sitta kvar en stund bara och plugga lite, men fick förvånansvärt mycket gjort. Jag ligger nu i fas med alla övningsuppgifter vi har fått och har till och med börjat på dem som vi ska göra på måndag under räkneövningen. Tänkte att jag skulle göra klart alla, men fastnade på en fråga som jag absolut inte har någon aning om vad svaret är(alla teorifrågor står ej med i facit) och hittar inte svaret någonstans. Så nu tar jag en paus från plugget och värmer med en kopp blåbärsté och Lars Winnerbäck ♥
 
Natten till igår hade jag enorma sömnproblem. Började med att jag fick ångest över disken i diskohon, så jag klev upp och diskade(trots att jag hade kunnat somna stående). Efter det så var jag ju pigg igen... Typiskt. När jag sedan väl gick och la mig så flög tankarna bara runt, runt, runt i huvudet på mig. I juni tar jag(förhoppningsvis) examen. Vart ska jag bo? Jag ska ut och jobba! Var ska jag jobba? Vilken bransch ska jag jobba inom? Ska jag bo kvar i Gävle eller flytta hem? Hur kommer det lösa sig? Ska jag börja söka jobb redan nu? Vem ska jag skriva uppsatsen med? VAD ska vi skriva om? Kommer jag kunna åka på några resor i vår? Varför går livet så fort? Vad har jag åstadkommit i mitt liv so far? Ingenting? 
Tankar som dessa snurrade runt. Jag lyckades i alla fall till slut somna, men det var efter många om och men. 
Det är hemskt hur skrämd jag blir av framtiden. Och min framtid börjar om nästan sex månader. Hjälp. 
Äh, jag tänker ta dag för dag. Som mest vecka för vecka. Planering och organisering, det kommer jag leva efter, och vissa skulle säga att det är så jag är som person. Så sant, jag skulle kunna heta det i mellannamn. 


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0