2015-03-04

Hemfärd idag. Åker hem för att hälsa på familjen. Ska bli skönt att få träffa dem igen. Ska även få träffa mormor och morfar som är hemma! Hurra! 

Blev en tidig morgon i morse, då jag var tvungen att åka bussen 07:31 hemifrån för att hinna i tid till stationen. Gävles gator och torg stod stilla. Önskar verkligen att jag hade tid att gå upp fler lördagsmornar för att fota alla fina hus och statsdelar av Gävle. Speciellt nu på våren när solen lyser över staden och kylan biter fortfarande i kinderna sådär lagom mycket. 

Sitter nu på tåget och är snart i Horndal. På något konstigt vis så älskar jag att åka tåg. Det är så avslappnande, samtidigt som det finns mycket natur att se efter vägen. Så mysigt. Ibland är det skönt att få sitta och filosofera lite såhär en lördagsmorgon i april. Lite underliggande ångest och skuld finns dock, då jag lämnade datorn hemma. Men det kan behövas en helg fri att bara umgås med familjen och inte behöva tänka på uppsatsen. Det får jag ta tag i imorgon kväll. Nu ska jag bara njuta. 


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0