Torsdag 5 januari 2012 - Nytt år, nya tag!

God morgon mina kära vänner och ovänner.
Ett nytt år har tagit fart och jag göra mitt allt med att försöka göraa 2012 så bra som möjligt! Om jorden nu går under vill jag inte ha spenderat mitt liv i skolan - i så fall ska jag i alla fall ha haft roligt under tiden!
Juldagen var superkul, nyår även så! Jag älskar att spendera sådana tillställningar med mina bästa vänner. Jag hoppas att det kommer många sådana event igen! Jag har inte riktigt varit människa de senaste dagarna, har inte gjort ett dugg under ljusets tid. Jag får lite ångest. Men jag skyller på att jag vilar upp mig. Det blir en hårt vårtermin.

Jag kom hem till Gävle igår kväll, känns skönt att vara tillbaka. Det var alldeles tyst i lägenheten, så jag tror inte att de andra har kommit hem än. Mysigt att vara ensam. Jag känner att jag behöver det nu. I några dagar i alla fall. Jag och skolböckerna. Har tenta två helger i rad nu, sen börjar den galna vårn0llningen. Jag är redan sen i mitt pluggaschema, men jag la mig ganska sent igår faktiskt. Ändå är jag uppe i bättre tid än tidigare under lovet. Nu ska jag köra järnet, får bra betyg på kurserna och leta lägenhet som tusan!

Mitt 2012 kommer bli ett hälsoår. Jag har bestämt mig för att köpa gymkort i nästa vecka(vi får se om jag kanske skjuter upp det till efter n0lningen, då tiden kanske finns till). Ska bli skönt att komma igång igen. Blir att köra på Work It 24 hours. Eftersom jag antagligen kommer bli uppbunden i 24månader och det även finns i Avesta, kommer jag kunna utnyttja det även under sommaren. Jag ska unna mig tid i veckorna för snabba promenader, vilket redan började igår med en snabb sväng till Willys fram och tillbaka(en hyfsad bit). Jag ska sköta mina studier och jag vägrar att hamna efter. Nu blir det verkligen plugg 8-16 om vardagarna. Kan jag det inte till kl 16:00, ja då är det bara att köra på tills jag kan det!
Ett av mina nyårsköften är också att jag ska bli bättre med min ekonomi. Jag ska börja spara mer och vara mer sparsam. När jag har kommit upp till en viss summa på sparkontot ska jag unna mig något. En resa, ett äventyr, en ny pryl, nya skor eller så. Jag hoppas verkligen att jag lyckas. Måste rita upp en bättre budget. Än så länge har det ju gått bra. Och jag SKA även ta körkort i sommar. Körningen sitter nästan perfekt och nu är det bara att börja läsa ikapp teorin. Men om jag lyckas med pluggningen på skolan 08-16, så bör jag kunna klara av att läsa lite körkort på kvällarna innan jag somnar. Bra plan? Hoppas bara att jag har självdiciplin så att jag klarar av det nu.

Ojdå, detta blev ett ganska långt inlägg. Men jag måste ju ge er lite att läsa nu när jag har varit borta ;)
Jag hoppas att just DU kommer följa mig under min resa och se till att jag uppfyller mina mål.
Jag ska nu börja ta tag i mig själv och göra mig i ordning för en heldag av studier.
Bilder från "jullovet" kommer senare. Antagligen ikväll. Om inte till helgen!
Puss och kram! /K.


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0