Study Abroad

Jag har länge tänkt på att studera utomlands. Jag vill åka till en annan stad och uppleva en annan kultur. Att bara vara i en annan atomsfär för mig gör väldigt mycket. Jag blir så mycket lugnare och mer harmonisk. Jag har länge velat åka till Spanien och studera. Eller bara bo där. Åka dit, lära mig språket och sedan leva där. Jag är väldigt sugen på att gå en bartenderkurs också, men det blir ju lite svårt nu eftersom jag har i alla fall två och ett halvt år av studier i Sverige framför mig. Men det är inte bara Spanien som tilltalar mig. Jag skulle lika gärna kunna åka till England, USA, Italien eller varför inte Mexico. Som ni ser är det ju nästan bara engelsk eller spansktalande länder(bortsett från italienskan i Italien), men det är de språken som jag anser kunna ha mest nytta av i framtiden. Jag vill självklart åka och hälsa på mina rötter i Tjeckien, men jag känner att jag måste kunna hantera tjeckiskan innan jag åker dit. Men det har jag ändå vilkat lära mig under lång tid nu, så det är nog inga problem. Men någon gång ska jag åka utomlands och plugga/arbeta! Det är ett som är säkert i alla fall :)
Har ni något som ni vill göra, men som ni ännu inte har lyckats genomföra?


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0