Måndag 28 november 2011

Hallå! Förlåt för att jag har varit frånvarande i helgen, trots att jag skulle ha hunnit med att uppdatera.
Jag åkte till Stockholm i fredags och allting var superbra! Jag träffade Andrée på centralen och sen tog vi oss hem till honom och Linnéa. De bodde supermysigt! Senare mötte jag upp Annelie på centralen igen när hon hade slutat jobbet.
Vi tog en liten snabbmiddag och åkte sedan hem till henne och Richard. Jag säger bara: WOW! Vilken fin lägenhet. Passar perfekt för dem.
På kvällen sen så kollade vi på en film på tv och sedan skulle vi sova. Dock började jag få mer och mer ont i halsen under denna kväll och jag tror att ingen av oss sov särskilt bra den natten. Annelie och Richard blev störda av inte bara mig som snarkade, utan även av de festande grannarna. Jag väcktes för att jag inte kunde andas eller svälja. Usch va äckligt. Kallsvettades hela natten också.
På morgonen vaknade jag och Annelie sent, då Richard åkte till jobbet tidigt. Jag kallsvettades fortfarande och det kändes som om jag hade feber. Ont i halsen hade jag också. Uuuusch. Men men, mamma och Mats var framme i Stockholm ungefär när jag och Annelie hade kommit upp ur sängarna. Annelie fick då hjälp att sätta upp en typ sänghimmelram som hon ska sätta gardiner i för att skärma av sängen. Det kommer bli så fint när det blir klart!
På kvällen sen när Richard hade kommit hem och både jag och Mats var nöjda med våra MacBooks, följde jag med mamma och Mats till Avesta. Jag frös och svettades samtidigt, hade konstant huvudvärk och kunde knappt svälja då heller. BLÄÄÄ!
På söndagsmorgonen hade jag fortfarande ont i halsen och undrade va fan det här var för något. Under hela förmiddagen sen låg jag och frös och svettades i mammas säng och kunde fortfarande knappt svälja. Akuten nästa! Åkte dit, tog halsprov och blodprov och självklart - positivt för halsfluss! Yaaay.... Fick med mig tabletter hem i alla fall. Sen somnade jag på soffan igen och åkte sedan med Mats till Gävle på söndag kväll.
Nu sitter jag här och skriver allt detta. Och idag mår jag lite bättre i halsen! Jag är fortfarande svullen, men inte alls lika mycket som jag har varit under helgen. Febern är även borta. Jag har även hämtat ut fler penicillin och handlat lite mat. Jag ska nog ta en powernap nu innan jag sätter igång med att plugga lite. Blev ingen föreläsning för mig idag, så jag lär ju läsa ikapp :)
Hoppas att ni läsare har haft en mycket bättre helg än mig i alla fall! :) KRAM KRAM! /K.


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0