Söndag 9 maj 2010

Hello! Nu var det ju så att jag skulle sätta mig och skriva här igår, men blev bortrövad osv. Så idag skriver jag om hela helgen! :)

Fredag: Åker till skolan, gör NP EngB och far sedan till sthlm med hela SP. Jag tror att detta är en av de roligare resorna med SP08. På vägen dit kollade vi på Slumdog Milionare och när filmen nästan var slut var jag lite illamående. Men det var väldigt svårt att se vägen för chauffören hade solskyddet nere. För er som undrar: jag mådde awesome sen. Vi åkte typ genom centrum och fick lite info av Bosse som berättade var allt låg. När bussen stod stilla och vi väntade på Brittis skojjade vi med lite vakter och lite turister. Haha, det var roligt må ni tro ;)
Sen åkte vi till Etnografiska Museumet och det var helt fantastiskt det guiden sa. Vi fick sedan ta en rundtur och gå och kolla på kranier och sånt som blivit sparat i historien. Det var lite äckligt med den konserverade bebisen och hjärnan. Efter det åkte vi in till Sergels Torg och det blev shoppning! Vi blev splittrade en stund, men hittade sedan på varandra igen. (Det var jag, Matilda, Bea, Soffe, Carro och Lotta som gick tillsammans) Sen blev det att vi kollade lite mer i butiker och sånt. Sen blev det mat, middag, donken. Vi gick ner till den som låg bredvid Dramaten, för det var vid Dramaten vi skulle samlas sen. Vi åt och hade skitroligt, som vanligt! Sen när vi kommer till samlingen så visar det sig att vi inte alls ska vara bakom Dramaten och se pjäsen. Vi är då istället tvugna att gå flera kvarter. Och Bosse och Brittis som vet mer än vi gick ju såklart sist. Men vi hittade oss fram till Elverket. Jag kan ju säga att jag blev förvånad, när jag hade sett pjäsen, hur skolan egentligen kunde välja den. Skolan ska väl vara tråkig? Aja, sen på bussresan hem så sjöng de för mig. Usch va pinsamt.

Lördag: Jag hade ju tänkt sova lite längre imorse, för jag orkade inte ut och springa. Det är bättre med mer sömn än motion! Haha, i alla fall så satte jag mig vid datorn en sväng sen för jag inte kunde somna om. Vid 08:20 så ringde det på dörren och Emelie och Emelie stod där "DU HAR 20 MINUTER PÅ DIG ATT PACKA EN VÄSKA MED FINKLÄDER, SEN DRAR VI!" Och jag bara: WHAT?!?! Haha, sprang väl och packade den. Var väldigt stressad. I alla fall så åkte vi bil en bit sen. Och tror ni inte att jag var tvungen att sitta med ögonbindel och prinsesskrona på huvuvdet? Anywho, vi kom fram till Emelies stuga och där hade de packat upp frukost på gräset! Hur mysigt som helst! Sen spelade vi crocket, kubb och plockepin. Blev även lite kortspel. Och sen var det bara att packa sig in i bilen med ögonbindel och krona, och det bar iväg igen. Jag tror, att vi gick in på plus, och bara för att: ett extra varv runt apberget. De hade köpt 30min soltid åt mig på MT's så jag låg där och stektes. Sen var det bara upp igen, hem till Emelie och duscha. Sen tog dom med mig till Bowlingen där vi spelade lite också. Hem igen efter det,  byta om och fixa sig. Jag trodde att vi sedan skulle äta, för jag var skithungrig! Fan va gott med tacos tänkte jag.. Så fan heller! Då hade de bokat bord på Burning Duck och bjöd mig på mat där! Sen ska jag avslöja att vi gick hem och tog en powernap! Det var sååååå skönt! Emelie hade ju "glömt" kläder, så vi åkte hem till henne vid halv 7 och när jag kliver in där har hon ordnat överraskningsfest! Hur gulligt som helst!!  <3<3 Jag hade hur trevligt som helst under hela kvällen. Sen gick jag och Bea in på Star och sen Trapper en sväng. Hur nice som helst! :) Sen blev det lite pizza på American och sen drog vi hem. TACK ALLA FÖR EN HELT AWESOME KVÄLL!

Söndag: Ja, nu sitter jag här. Måste erkänna att magen inte var helt ok när jag klev upp, men nu är det bättre. Idag kommer släkten och jag kanske slänger in lite kort från helgen på facebook sen och jag kommer nog skriva vad jag har fått här också. Nu ska jag ta och fixa lite så mitt rum ser respektabelt ut och även duscha, fixa mig, äta, kanske plugga lite, tvätta och dammsuga. Hoppas att jag hinner allt detta innan 14:00, men det borde jag väl göra om jag börjar nu? Okej, jag känner mig själv och vet att jag kommer spela lite Christmas Crunch efter detta, men sen lovar jag att jag ska sätta igång! :)

/K.



Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0