18:55 - marmorfönsterbrädan

Hello.
Idag var det tänkt att jag skulle upp kl. 07:00. Icke då, jag vaknade av klockan och hörde att pappa var uppe, men orkade i alla fall inte gå upp. Pappa började spela Lars Winnerbäcks nya skiva och jag somnade om. Sov i en timme till, sen fick det vara nog.
Vid 09:30 var jag nere i Erikas nya lägenhet och hjälpte de att städa. Kom hem vid 14:08.
Det var ett par pojkar som tog studenten i år(de har gått BP06, kollade det i skolkatalogen - tyckte väl att jag kände igen dem), anywho, så skulle de lägga i nya gummiband i fönstrena så de håller tätt. Men naturligtvis var det lite svårt att komma åt vid fönstretsinnerkant, så de höll på och bökade. Jag ställde mig och tittade när de höll på och sa efter ett tag när de hade undrat ett tag: "Varför tar ni inte bara bort fönsterbrädan så kommer ni åt lättare?" De kollade på mig, lyfte försiktigt bort fönsterbrädan, kollade på varandra, kollade på oss och sa: "Erhm.. Jaha. Oj." Och fnissade lite som småflickor, förmodligen skämdes de över att de inte kom på det tidigare. HAHA!

Annars har jag inte hunnit med så mycket idag. Har tagit en siesta också, sedan käkat. Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra. Antagligen inget. Har ju inget bättre för mig.

Menmen, imorgon blir det nog så att jag kommer vara hemma och plugga lite. Har ju BARA företagsekonomin, italienskan, rättskunskapen och några jullåtar(8st!) att plugga. Får se om jag kanske klämmer in en liten motionsrunda också. Kan vara skönt med en paus mitt på dagen sådär. Kommer antagligen tvätta imorgon också. Baah, massa hushållsarbete! Aja, ska väl återgå till att göra ingenting. Kommer sitta och läsa lite bloggar nu framöver ett tag i alla fall. Emelie är ju på krogen, så kommer nog inte kunna gå över till henne. Slänger in en liten sommarbild för att göra inlägget lite gladare! Adjö. /K.


Postat av: Sv: Matilda

Ja det är ju det!

2009-10-30 @ 23:21:43
URL: http://maatildaam.blogg.se/

Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0