hej och hå.

Hej.
Jaha, nu sitter jag här. Igen. Detta är andra gången jag skaffar en blogg.
Eftersom Bloggspot vägrar fungera så är jag väl tvungen till att skaffa en ny.
Och här är jag. Här tänker jag skriva allt mellan himmel och jord. Det kommer
skrivas om humör, vad som hänt, vad jag känner o.s.v. Jag hoppas att du
kommer att gilla det.


Hur som helst, så sitter jag här i min ensamhet med 80-tals musik och tända ljus.
Jag borde hänga upp de blöta kläderna som ligger i den tysta tvättmaskinen och
förmultnar. Men jag struntar i de just nu. Jag sitter omgiven av en filt som jag
myser i med tända värmeljus omkring mig. Jag talar också med min kära vän Victor
på fejjan. Det är mycket trevligt, men inte när han frestar mig med paj.
Jag funderar just nu på när jag kommer få träffa min älskade morfar Miroslav Prochazka
igen; hans kropp har bestämt sig för att han ska ligga på sjukhus, i Spanien.
Och om hur det kommer gå med mig och Fredrik med tanke på att vi inte mår bra,
vi pratar inte på samma sätt längre och vi umgås inte på samma sätt. Det är jobbigt.
Och på hur min mor, Mats, Mattias, Micke och Elin har det på Malta med Annelie.
Och på hur jag kommer överleva denna otäcka värld när mina vänner inte längre finns
där för mig på samma sätt längre. Det är jobbigt och det känns i kroppen. Det är som
om jag tynar bort sakta men säkert.



Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0