2015-01-15

Andra dagen med nya frukostvanor! 
Har nyligen börjat tänka på vad jag stoppar i mitt kakhål och har därför börjat äta mindre portioner, mer sallad och lite lite nyttigare. 
 
T.ex. 
Frukost: havregrynsgröt och två hårdbrödmackor med rökt kalkon. Då jag inte är ett sånt där jätte-fan av gröt, så är det inte supergott. Men jag toppar min gröt med frysta hallon och lite kanel, så går det i lättare! 
 
Lunch: äter mat som vilken annan halvvegetarian skulle äta, dock inte lika stora portioner som jag kunde ha tidigare. 
 
Middag: oftast protein, bulgur/pasta i liten skala och sallad till. Salladen tar oftast över tallriken. 
 
Men jag mår bra av det och har kännt att jag inte alls är lika sugen på sötsaker(eller chips, som alltid har varit min akilleshäl). Jag har i och för sig bara hållt detta i några dagar nu, snart en vecka, men det har fungerat bra. Om jag då blir sugen på något på kvällen så tar jag en kopp té. 
Och nu när CSN trillar in snart så ska jag även ta mig iväg och köpa gymkort och försöka strama åt på lite ställen på kroppen. Är sjukt dålig på att träna hemma, så därför har det inte blivit något sånt. Och att gå ut och gå i snön är inte heller en favorit, då jag lovar att jag säkert skulle sitta mer på rumpan och spänna kroppen för att hålla balansen, än vad det skulle vara nyttigt. 
 
Nu är det dags för sista dagen innan tentan. Ska sitta och läsa igenom allting och försöka förstå lite diagram, så får vi hoppas att allt går välgen i morgon. Om det gör det, då är alla mina restkurser över. Då kan jag börja examensarbetet utan att oroa mig. Ska bli så himla skönt! 


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0