2015-01-12

Tentaveckan from hell är här. Alla har i princip tentor/redovisningar denna vecka, slutklämmen på höstterminen. Sjukt drygt, om ni frågar mig, då alla(verkligen alla) bra platser i biblioteket är upptagna. Speciellt om man kommer efter lunch om ska finna en plats. Och speciellt om man kommer runt 13:30 och ska försöka plugga. Blä. 
 
Idag har jag i alla fall studieförsäkrat hos CSN, vilket menas med att jag får pengar så snart som jag är registrerad på kurserna. Score! Hoppas att pengarna ramlar in starast. Börjar bli lite drygt att inte kunna göra något. 
Längtar verkligen. Köpa kursböcker, luncha med J, shoppa nya kläder(i och med att jag kastade ut i princip alla baslinnen jag hade förra veckan). 
 
Något jag har märkt är att verkligen saknar att fotografera. Ska ladda kameran när jag kommer hem och eventuellt ta mig ut någon dag sen och knäppa lite kort. Kanske blir i morgon, då snön faktiskt kan försvinna vilken dag som helst... Justja, vi har fått supermycket snö! Kan inte bli lyckligare! Det är så fint när det ligger på backen och lyser upp i mörkret. Och det var just snön som påminde mig om kameran. Hade tänkt gå ut och fota lite igår, men snön vräkte ner hela dagen. Samt att jag inte hade någon som kunde hålla paraplyet åt mig(för att skydda kameran mot snön). 
 
Sitter som tidigare nämnt, i biblioteket här på HiG nu. Har försökt plugga till tentan hela eftermiddagen, men känns inte som om något fastnar. Så nu fördriver jag tid och väntar på att A ska sluta så vi kan promenera hem tillsammans. Ska bli skönt att få lite vardagsmotion nu under tentaveckan. 


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0