2015-01-07

Det är mycket som har hänt sen sist jag skrev här. 
 
2014 är nu förbi och det har varit ett helt fantastiskt år! Har glömt bort att jag faktiskt har en blogg, så därför så har jag inte varit in här så ofta. Kommer nog inte bli så himla mycket bättre på det heller... Tyvärr! 
 
Men en liten recension av 2014 kan jag nog allt göra! 

Januari - Mars: Mitt liv bestod av mycket skola(som det alltid gör). Det som var nytt för detta år var att jag sökte till Klubbmästeriet i Gefle Studentkår och kom med, sitter i Ledningsgruppen och har jobbat nästan de flesta kårkvällarna på Högskolan i Gävle. Jag åkte till Jönköping på studentresa för andra året i rad och som vanligt, amazing! Skulle kunna tänka mig att bo i Jönköping. Det lilla jag har sett av det är fantastiskt. 
Jag har även gått alkoholutbildning som skolan anordnat, firat att Gavlecon funnits i 30 år år 2013, bråkat med tentor. 
 
April - Juni: Firat Valborg med Gävles studentliv, fantastiskt!, och fortsatt mitt kämpande med tentor och kurser. Det har varit ett struligt första halvår 2014, men jag tog mig igenom den tiden. I maj så var det GRIS(Gävles Resande Intellektuella Studenter) Medlemsdag, Damgalan 2014, Garden Party, jag fyllde år, åkte på Absolut Gotland 2014 och gick på min första kårkväll för terminen. AG var nog det bästa minnet från denna resa, men samtidigt det värsta. Men allt gott jag har från den resan har såhär i efterhand vägt upp allt som var mindre bra. Jag träffade genom den resan, en vän för livet. Vi har umgåtts mycket nu under hösten, vilket jag är väldigt glad över. Juni bestod mest av jobb, i och med att jag var tillbaka på jobbet dagen innan midsommarafton. Det var kul, men jobbigt, då det är den dag som vi i princip har flest kunder. Skönt ändå att bara kickas rakt in i arbetet, då gör man bara som man ska i stället för att tänka efter hur det egentligen var man skötte allt. 
 
Juli - September: Juli bjöd på jobb, jobb, jobb. Händer inte så mycket annat i livet under somrarna när jag åker hem för att jobba. I augusti däremot så började det dra ihop sig för att börja tentaplugga igen. Hade tre tentor samma vecka och en till veckan därefter. Gjorde bara 3/4 tentor på dem två veckorna. 
Även så började nollningen knacka på dörren i augusti, vilket betyder upptakt, fest, lära känna nya människor, jobb, planering och fest. Det blev inte så mycket party för mig under den veckan, då den sista tentan var på lördagen första nollningsveckan. 
Augusti bjöd på KM-brunch i slutet av månaden och jisses va roligt vi hade. 
Det var även i augusti som det började bli problem för mig och mina studier, men det ordnade upp sig efter att jag hade pratat med min programavsvarige. Tack och lov så hjälpte han mig på traven, vilket kändes skönt och jag visste vad jag skulle göra fram till februari. 
September rullade på med studier och annat i vanlig takt som det alltid gör. Det var Grefvens Pubrunda, plugg, och annat skoj utöver skolan som drev september frammåt. 
 
Oktober - December: Oktober kickstartade med Sjöslaget 2014 - WOW vilken resa! (Inser nu när jag läser kalendern att sista kvartalet var nästan en enda stor fest.) Vi var även på inflyttningsfest med Robinson-tema. Superkul kväll! Mamma var även och hälsade på över en helg, jättemysigt! Oktober avslutades med födesedagsfest för vår älskade ljud/ljus-kille Jeppe. Som jag har skrattat åt vissa bilder från den kvällen! Hillarious! I november började jag vara hundvakt åt en kompis hon behövde hjälp. Det började närma sig Kontaktia också, så det var lite pyssel kring det också. Jag var även på utbildning med David Tivemark. Fantastiska dagar! Om du inte vet vem det är, ta reda på mer! Han är en stor inspirationskälla och får en alltid att stå på tårna och man vill höra mera!  
GRIS-festen inföll även i november, en helg där studenter från andra högskolor/universitet kommer och svinar runt en helg på HiG. Många kända, men också många nya, ansikten dök upp. 
December började med rep inför Herrmiddagen 2014. Det gällde att allting skulle vara så bra som möjligt. Jag och Mikaela hade en del på scenen, men annars så stod vi mest och hade stenkoll på alla. Jag blev även ljud/ljus-ansvarig under kvällen! Så nu kan man lite mer av sånt också. Det bjöds även på Extrainsatt årsmöte för Gavlecon i december, följt av tunntömningar resten av veckan. Den enda som jag gick på som gäst var Bockbränningen. Jag har bara en sak att säga om det.. Swag i skogen. Det var det enda vi hade den kvällen och jag kommer minnas den länge! Sedan blev det jul. Jag åkte hem till familjen och var där. Himla mysigt att komma hem ibland. Och jag måste bara säga... Mammas mat <3 
Det skulle även bli nyår, och vi var fem tjejer från Gävle som klämde in oss i en bil och åkte till Tuskö. Superbra nyårsafton och det blev, för första gången, inte en flopp! Allt flöt på jättebra under kvällen och vi var sååå nöjda när vi åkte hem dagen efter. 
 
2015: 
Hittils så har det ju bara gått 7 dagar. Men det har varit 7 dagar av skratt och lycka. Jag är så lycklig just nu, där jag är i livet. 
Jag har även fått reda på idag att jag har klarat en omtenta ifrån december. Detta betyder att det finns ingenting som hindrar mig från att skriva examensarbetet i vår och jag har bara en tenta kvar som är rest från första året. Men jag är sååå nära examen nu. Det är helt sjukt. Det är nästan så jag inte vill tänka på det, för jag trivs ju så bra som allting är just nu. Men någon gång måste man ju växa upp på riktigt och få jobb och så vidare.. 
Men det tar vi i sommar! 


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0