2015-02-12

Jag tycker att det är helt fantastiskt hur man kan återupptäcka artister som man inte har lyssnat på under en tid, för att sen snöa in sig helt i deras musik. 
Igår återupptäckte jag Lars Winnerbäck. Ååååh, tröttnar aldrig på den karlns röst. Himmelskt! Det bästa var att jag tänkte tillbaka på konserterna, sommardagarna i Avesta, cykelturer, drömmar om att sitta tillsammans med kärleken och se ut över älven. Det är något visst med Lasses röst som får mig att må både bra och dåligt på samma gång. Det dåliga är dock inte så jättefarligt, det är mest att jag känner med i det dystra i hans texter. 
 
Här får ni ett smakprov på Hosianna. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=rBNGUEOtloI
 
 
bild: Lars Winnerbäck, 2012-08-11, Gasklockorna, Gävle. 
 


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0