2015-04-06

Måndag. Annandag påsk. 
Jag är tillbaka i Gävle och mina rutiner igen. Trots att jag velade lite mellan att åka hem eller stanna kvar över helgen, så känns det skönt att jag åkte hem. Jag slappnar av på ett helt annat sätt när jag är hemma hos mamma. Jag vet inte varför, men så är det. Och även fast det blev en kort visit så har jag haft det jättebra. Möblerat om, ätit god mat, umgåtts med mormor och morfar och min moster och hennes man. Jag tror inte jag har träffat min moster sen begravningen, vilket var lite mer än två år sedan. Synd att de bor en bit bort, annars hade jag säkert hälsat på dem oftare. 
 
Igår när jag kom hem så blev jag hämtad från busshålssplatsen - AMAZING! Var svinkallt när jag kom hem till Gävle och det uppskattades verkligen att få åka bil hem istället för att vänta i 30 min på bussen och trängas. Även fast jag tycker att det är mysigt att åka lokaltrafik, så var det skönt att få komma hem snabbt. 
Gick över till Sussi när jag kom hem, sen följde hon med till ICA som sällskap. Slutade med att vi åt middag tillsammans och sedan lite snacks. Så himla roligt och mysigt att ha så bra vänner som jag kan göra allt med! Vi kan i princip sitta tysta i varsitt hörn av soffan och bara glo på tv:n. Så himla skönt.
Gick dock och la mig rätt sent igår, runt 01:00. Så det var lite jobbigt att kliva upp i morse. Men nu är jag uppe och har hunnit med att diska, städa spisen, rensat köksbordet, rensat skor och gått ner med dem i förrådet, plockat ihop kläder inför tvättiden senare idag och pluggat lite. Effektiv dag! Ska försöka hinna med att dammtorka mina byråer samt dammsuga och torka golven också. Ibland så behövs det göras och nu har jag ett litet driv inom mig, så jag hoppas att det stannar kvar! Men först: mer plugg! 


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0