15:40 - Lördag

Hallå !
Idag är det lördag. Jag har tvättat och ska väl plocka undan kläderna som ligger utslängda över mig säng snart. Ska jobba i källarn idag så det blir väl att ta med sig en bok, rk:n och lite musik typ. Ska nog gå förbi en affär och köpa lite godis innan så jag klarar mig.

tänkte slänga in en liten låttext av Lars Winnerbäck. Den får mig att tänka på en speciell person när jag lyssnar på den <3

Lars Winnerbäck - Du som reser mig.

jag har en sak att berätta
från kullarna in till stan
luften var fylld med nålar
jag gick från A till B
och visste ingenting

kommer du ihåg
affischerna och sagorna
blöta skor nerför trappan
som inte ville gå till skolan

se mig, sa jag
hör mig, sa jag
känn mig

det måste ut vad som kommit in
jag tror det svajar i min själ
det måste ut vad som kommit in

du som reser mig
se mig, hör mig
känn mig

det måste ut vad som kommit in ...

Stockholm var så stort
jag köpte loss sjuttiosex kvadrat
nöjd kan du vara själv
jag visste ingenting

onsdag genom regn
en slaskig trottoar
ät din soppa
livet har börjat
vi har en lång väg framför oss

se mig, sa jag ...

jag litar på dig
och jag kan ha fel
jag förstår inte allting själv
jag måste lösa upp det här
jag har klätt mig i för mycket hud

se mig, sa jag ...



/K.


Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0