19:24 - Lucia är här

Nu vaknens och glädjens Lucia är här och natten mot morgonen vänder.
De skimrande ljusen i krona hon bär och hoppet i hjärtat hon tänder.
Välkommen du midvinter strålande mö, du tröstande budbärarinna.
Se livet som höljes av frost och av snö skall seger å nyo dock vinna.

Nu vaknens och glädjens Lucia är här och natten mot morgonen vänder.
De skimrande ljusen i krona hon bär och hoppet i hjärtat hon tänder.
Välkommen, välkommen på nytt i vårt hus du ljusbrud som natten betvingat.
Och tänder i mörkret en strimma av ljus och hoppet och glädjen och bringar.



Hallå. Idag har det firats lucia i skolan. Lucia tåget var väl utsmyckat och alla var jättefina. Musikskolans kör hade lucia igår, och det var ooooooooooooooooooooootroligt fint säger folket som lyssnade. Visst, jag var där, men man hör inte så mycket annat än sig själv och sin stämma när man står i klungan. Åter till dagens skollucia - jag saknade överstämman på Betlehems Stjärna, där trodde jag verkligen att musiklärarna skulle fixa någon som kunde sjunga den. Jag saknade även ooooooooo:et på O Helga Natt (där Carin sjöng väldigt vackert solo) som vi har sjungit på kören. Och till sist: Jag saknade att avslutande s som Karin sätter i kören. När en låt slutade hörde man sssssssssssssssssssssss över hela körraden. Usch. Aja, man kan ju inte få allt som man vill ha. Det var bra gjort i alla fall och det bästa var Staffanvisan där de sjöng om svininfluensesprutan och att Staffan blev sjuk o.s.v. Mycket bra mycket bra. Resten av dagen har varit väldigt seg. Naturkunskapen gick, för en gångs skull, väldigt fort. Skönt det. Det är fredagslektionerna som brukar kännas längst.

Nu ska jag ta och fixa mig lite mer innan jag ska gå till Tempo där Sofia och hennes mor hämtar mig. Vi ska ner till den årliga manifestationen Lussabandyn. Det kommer vara knökfullt där, som vanligt. Men man måste väl ner i alla fall. Hoppas att jag får lite roligt. Imorgon väntar dagen med plugg, plugg, plugg, plugg, plugg och lite mer plugg. Har jättemycket prov nästa vecka.
Måndag: Italienskaprov, Spanska NP Muntligt
Tisdag: Rättskunskap
Fredag: Naturkunskap
Usch ja...

Jag ska även ha lilla Lotus hos mig så det kommer bli lite skönt att vara tvungen att ut och gå med honom. Ta en paus i pluggandet.

På söndag är det match mot Tensta. Hoppas för allt i världen att vi spelar som aldrig förr och visar att vi har en chans.

Och jag hoppas att jag inte blir förskyld nu. Känner att det är något på gång. BLÄ!

Adjö. Gå i frid. /K.



Kommentera:


Kom ihåg mig?







RSS 2.0